Interes
za sličicama Panini prelazi preko oceana i dolazi sve do Sjedinjenih Američkih
Država. Glasine vezane za promjenu
vlasništva te tvrtke, koja je dobro poznata u cijelome svijetu zbog svojih
albuma sa slikama nogometaša i ostalih sportaša, počele su kružiti svijetom
nešto jačim intenzitetom zadnjih tjedana.
Zadnjih
mjeseci je nekoliko potencijalnih kupaca tvrtke počelo proučavati portfolio tvrtke Panini, koju danas
nadzire društvo Ad Aldo Hugo Sallustro, zajedno s ostalim partnerima. Oni koji
drže najveći udio u tvrtki Panini bi trebali dopustiti američkoj banci Lincoln
International, koja se bavi investicijama, da
procijeni eventualna udruženja koja su zainteresirana za preuzimanje Paninija.
U slučaju da se preuzimanje desi, to bi bilo, za početak, najvažnije.
Cilj
bi narednih tjedana bio, kako bi se uopće nešto pokrenulo, pokrenuti aukciju za
mali broj potencijalnih mušterija – ako je vjerovati glasinama, bilo bi pozvano najviše 4-5 subjekata (ljudi
ili grupa – teško je reći) da uopće pogledaju dossier. Pola bi ih bilo
privatnih pravnih agencija, dok bi druga polovica bila strateške grupe, da
budemo nešto detaljniji – velike multinacionalne američke tvrtke.
Jedna
od pretpostavki, koja je poput glasine kružila u prošlosti, jest bila ta vezana za spajanje s
newyorškom tvrtkom Topps. Tvrtka Topps je multinacionalna tvrtka koja je se
u početku bila u duhanskoj industriji, no kasnije je ušla i u biznis sličica i albuma u SAD-u (poznati
su oni za baseball). Osim u SAD-u, poznati su i u Europi, zato što drže prava
za englesku Premier ligu, nakon što
su preuzeli ono što je radila tvrtka Merlin
Publishing. Ostaje nam nagađati hoće li (ili uopće neće) Topps biti među
zainteresiranima.
Cijena
je podosta visoka – u financijskim okruzima priča se o procjeni većoj od milijardu eura. To nije prvi put da portfolio tvrtke Panini završava na stolovima velikih međunarodnih tvrka i grupa za
ulaganje. Zadnjih desetak godina, ulagači u Panini
su se raspitivali više puta oko
prodaje, koja se, međutim, nije nikada desila. Jedan od faktora koji su
potencijalni kupci uvijek uzimali u razmatranje je uvijek bilo njihovo
poslovanje u ciklusima.
Panini, koji djeluje u 125
zemalja, ima prihod koji je u jakom
porastu svake parne godine (doba europskih ili svjetskih nogometnih prvenstava).
Trend u ciklusima, koji bi, bez sportskih događanja, imao zaradu od 500
miliona. Ta brojka prelazi 600 mil. kada dođe vrijeme europskog prvenstva,
odnosno, prelazi 700 mil. i približava
se brojci od 800 mil kada na vrata dođe svjetsko prvenstvo.
No
Panini je uvijek sposoban stvoriti bruto
dobit veću od 200 mil. eura u godini kada se održava svjetsko nogometno
prvenstvo. Europska prvenstva imaju nešto manju isplativost od svjetskih
prvenstava, a ono vrijeme u kojem natjecanja nema, zarada se vrti oko 40 do 50
miliona bruto dobiti.
Baš bi 2018. trebala
završiti s rekordnim rezultatima, koje pokazuju boom proizvoda vezanih uz FIFA-ino
Svjetsko prvenstvo u Rusiji. Dovoljno je uzeti u obzir to da bi ova godina
mogla potući rekord 2014. godine, kada se održalo Svjetsko prvenstvo u Brazilu. Panini je tad ostvario prihode između 700
i 800 mil., odnosno bruto zaradu od 200 mil. Valjalo bi reći da se prije 4
godina, za vrijeme Svjetskog prvenstva u Brazilu, dao zadatak poslovnoj banci Nomura, sličan ovome o kojem je bilo
govora na početku ovog članka. Na kraju, taj se proces iz 2014. nije priveo kraju.
Obradio:
Marko Zrinjan
Izvor: Panini kolekcionari Hrvatska
No comments :
Post a Comment